Melyik ország érdekeit képviseli a Jobbik?
Putyin látogatása kapcsán nem árt emlékezni arra, hogy Kovács Béla, a Jobbik Európai Parlamenti képviselője, pártja Külügyi Bizottságának vezetője, "üzletember", sokat tudna mesélni arról, honnan származtak a Jobbik első milliói. Emiatt számíthat is Vona Gábor védelmére: még attól is megkíméli, hogy vagyonnyilatkozatot kelljen tennie.
Azon túl, hogy Kovács Béla felesége korábban a KGB-nek dolgozott, magával Kovács Bélával kapcsolatban a Legfőbb Ügyészség arra gyanakszik, hogy az orosz államnak kémkedett. Kérték is K. Béla mentelmi jogának felfüggesztését. Ennek már tíz hónapja, és az Európai Parlamentnek sikerült mostanra odáig eljutnia, hogy a jogi bizottsága pár nap múlva esetleg foglalkozik az üggyel.
A közpénzből havi 2 millió forintot plusz költségtérítést felvevő Kovács Béla a gyanú szerint titokban orosz diplomatákkal találkozik. A Jobbik azonban nem csak benne bízik, hanem nyíltan kiáll Oroszország vezetése mellett.
A 4K! ezzel szemben nem látja értelmét annak, hogy eladjuk magunkat az orosz hatalmi érdekeknek. Az orosz gáztól való függőség éppen elég erős már így is, és háztartások millióit érinti. Súlyos hiba ezt azzal tetézni, hogy a Paks 2 beruházás miatt is Oroszország felé adósodunk el. Ezt nem enyhíti az, ha a számos országban korrupciós ügyekről elhíresült német Siemens is része lesz a játéknak.
A 4K! szerint Oroszország éppen elég erős ahhoz, hogy vezetőik kellőképpen tudják képviselni hatalmi érdekeiket. Nem kellene ebbe besegíteni. Titokban és nyilvánosan sem. Az adófizetők pénzén gazdagodó politikusok legalább annyit megtehetnének, hogy nem más országok vezetőinek csápolnak, különösen, ha – mint a jobbikosok - állandóan azt hangoztatják, hogy ők mekkora magyarok.
Magyarországnak a hozzánk hasonló sorsú közép-és délkelet-európai népekkel kellene szövetkeznie, hogy erősebben ellen tudjunk állni, ha Oroszország vagy más nagyhatalmak olyat tesznek, ami sérti a hétköznapi emberek érdekeit.
A 4K! javaslatára új sporttámogatási rendszer készül Pesterzsébeten: Az anyagi helyzet nem lehet akadály
Völgyesi Krisztián, a 4K! és az LMP önkormányzati képviselője szociális alapú sporttámogatási rendszer kidolgozására tett javaslatot az új önkormányzati ciklus első Egészségügyi és sport bizottsági ülésén. A javaslatot a bizottsági tagok, párthovatartozástól függetlenül, egyöntetűen támogatták, így a februári bizottsági ülésen megalakult egy előkészítő csapat, amely kidolgozza a pályázati úton megnyerhető támogatás feltételeit.
„Bízom abban, hogy az új sporttámogatás már 2016-ban bevezethető lesz, és azok a gyermekek is tudnak sportolni Pesterzsébeten, akiknek a szülei nem tudják önerőből kifizetni a tagdíjat, illetve a sportfelszerelések árát. Az anyagi helyzet nem lehet akadály!” – mondta a 4K! képviselője a februári képviselő-testületi ülésen, megköszönve képviselőtársainak a támogatást.
Völgyesi Krisztián a választási programjában is felvetette azt a problémát, hogy a nehéz körülmények közt élőknek szinte esélyük sincs arra, hogy bármilyen sportot elkezdjenek, ezért az érintett fiatalok egy része céltalanul tölti a szabadidejét, bandákba verődik, és elfordul, hogy bűncselekményekbe is keveredik. A 4K! szerint szemléletváltásra van szükség: ahelyett, hogy minden pénz az élsport támogatására menne, komoly erőforrásokat kell fordítani a tömegsport fejlesztésére, hogy mindenki számára biztosítva legyen az ingyenes, könnyen elérhető sportolási lehetőség.
A 4K! szerint Fodor Ibolya intő példa arra, hogy a képviselőket visszahívható kell tenni
A 4K! – Negyedik Köztársaság Mozgalom szerint Fodor Ibolya esete figyelmeztető jel arra, hogy komolyan el kell gondolkodni az önkormányzati képviselők visszahívható tételén.
- „Fodor Ibolya ámokfutása szomorú példája annak, hogy a mai rendszerben, egy képviselő, ha egyszer megválasztják, bármit megtehet, amíg le nem telik a ciklusa, nincs se Isten, se ember, aki onnan elmozdíthatná” - mondta Szalai Roland, a 4K! Baranya megyei elnöke.
- „Miután Fodor Ibolya egész Pécsre szégyent hozott az országos figyelmet felkeltő minősíthetetlen megszólalásaival, a polgármester hiába kérte tőle, hogy mondjon le, egykori párttársai pedig összezártak körülötte, és megvédték a méltatlansági eljárástól. Az embereknek semmilyen beleszólási lehetősége nincs az ügybe jelenleg, ezért a 4K! javasolja az önkormányzati képviselők visszahívhatóvá tételét” – tette hozzá Szalai Roland.
A 4K! javaslata szerint ahhoz, hogy visszahívási szavazást írjanak ki valakivel szemben, az érintett választókerületben élő, szavazásra jogosult állampolgárok 20%-ának aláírását kellene összegyűjteni. A visszahívási szavazáson ezután számszerűen több embernek kell a képviselő visszahívására szavazni, mint ahányan eredetileg megválasztották. Ez a többség a garancia arra, hogy a visszahívás valódi népakaratot képviseljen, és egy aktív, szervezett kisebbség ne élhessen vissza vele.
Fodor Ibolya esetére lefordítva ez a modell azt jelenti: mivel a képviselőnőt a 19. választókerületben októberben 711 szavazattal választották meg, most legalább 712 főnek kellene a visszahívására szavazni.
„Elfogadhatatlan, hogy ez a világ egyetlen állása, ahonnan nem lehet kirúgni senkit, ha rossz munkát végez vagy kiderül róla, hogy alkalmatlan. Az embereknek ebből borzasztóan elege van. Itt az ideje, hogy a képviselőkre ugyanazok a szabályok vonatkozzanak, mint a hétköznapi emberekre” – jelentette ki Szalai Roland.
Az útdíjjal a kormány rárontott az agglomerációban élőkre
Az útdíj kapkodó bevezetésével a kormány lényegében fölöslegessé tette a településeket tehermentesítő elkerülő utak hálózatát. Ezzel sok évtizedes fejlesztést igyekszik visszafordítani.
Az elkerülő utak fizetőssé tételével ugyanis az autósok többsége megpróbálja azokat elkerülni, és más lehetőség híján keresztül hajt a településeken. Ezzel együtt járnak a dugók, a szmog és a baleseti kockázat növekedése, az életminőség romlása, ingatlanok értékvesztése, és a házak károsodása az érintett helyiségekben. Az elkerülő utakat pont ezeknek az ártalmaknak a csökkentésére találták ki!
Azáltal, hogy az autópályák elkerülő utakig tartó szakaszai is fizetősek lettek, csupán azt érték el, hogy az emberek kerülni kényszerülnek, ami többlet időt és többletköltséget jelent. Akik eddig ingyenesen tudtak munkába járni például az M0-t használva, most fizethetnek. Hogy jön ez össze a dolgozó emberek terheinek csökkentésével, amit Orbán az új ciklus céljaként hangoztat?
Az útdíj kapkodó bevezetése során akik nem rendelkeznek internettel, esélyük sem volt megtudni, hogy melyik útért kell fizetni, és melyikért nem. Emellett időt is illett volna hagyni az embereknek, hogy tájékozódjanak, és a központi tájékoztatást is meg kellett volna tenni. Nemzeti konzultációs maszlag helyett ez lett volna a korrekt és célszerű.
Ehelyett büntetnek, ha valaki fizetős szakaszra téved, de azt, hogy az hol kezdődik, csak akkor tudja meg, amikor már azon halad, pedig a KRESZ előírja, hogy hogyan kell egy fizetős szakaszt kitáblázni.
Az ingyenes utak fizetőssé tételével a kormány egy eredetileg elfogadható koncepciót tekert ki önmagából. A megyei matricák bevezetése, különösen a négy napos matricát megszüntetésével, nem ördögtől való dolog, hiszen ennek megvásárlásával kiváltható a normál autópálya matrica, ami munkába járás esetében jelentősen csökkentheti a háztartások kiadását, nem is beszélve a nyári időszakról, amikor az emberek gyakrabban utaznak.
Tényleg ki kell vonni 9 milliárdot a kórházakból?
A kormány ismét képtelenül rövid idő alatt készül gyökeresen átalakítani egy nagy ellátórendszert: ezúttal az egészségügyet állítják a feje tetejére érdemi egyeztetés nélkül, ráadásul tavalyhoz képest 9 milliárd forintot elvonnak az amúgy is alulfinanszírozott kórházi ellátásból. A 4K! szerint a kevesebb mint 2 hónap alatt végrehajtandó átalakítás nem teszi lehetővé a valódi szakmai egyeztetést és a fenntartható rendszer kialakítását, és nem törődik a legfontosabb problémával, az egészségügyi dolgozók alacsony fizetésével, amelynek emelése nélkül nem lehet működő egészségügyi ellátást biztosítani.
A tervek szerint megyénként egy fő kórházat, Budapesten pedig hat vezető kórházat jelölnek ki, és kórházak helyett megyénként határozzák meg, mennyi pénzből gazdálkodhatnak az egészségügyi intézmények. A hat budapesti kórház áprilistól nem felváltva ad ügyeletet, hanem folyamatosan, erre azonban sem eszközökkel, sem szakemberekkel nincsenek felkészülve. Az összes magyarországi kórház gazdálkodását egy központi állami szervezet fogja felügyelni, ez a modell viszont már az oktatás területén működő KLIK esetén is katasztrofális eredménnyel járt.
A 4K! szerint az egészségügy legfontosabb problémája a szakképzett orvosok és egészségügyi dolgozók megalázóan alacsony fizetése, ami egyenes út a kivándorláshoz és a hálapénzrendszer fenntartásához, ezért ezzel kell kezdeni bármilyen átalakítást. A bérek és ügyeleti díjak jelentős emelése nélkül nincs és nem is lesz elég szakember, aki el tudná látni a betegeket, így a dolgozók állandóan túlórázni kényszerülnek, egyes kórházi beavatkozásokra pedig éveket kell várni.
Az egészségügyi rendszerünk komoly fejlesztésre szorul, de a 4K! abban hisz, hogy egy ilyen átalakítást szakmai egyeztetéssel, hosszú távú tervezéssel kell véghezvinni. Bármilyen szerkezeti átalakítás elsődleges célja az legyen, hogy a legkisebb településen élők számára is elérhetővé tegyük a megfelelő orvosi ellátást. Ehhez az üres háziorvosi körzetek betöltésére, az alapszintű sürgősségi ellátás visszaállítására és az egészségügyi ellátás szintjeinek világos meghatározására van szükség. Enélkül a rendszer csak más lesz, de nem lesz jobb.
Jelenleg az egészségügyi rendszer alulfinanszírozott, ami miatt az intézmények eladósodási spirálba kerültek és trükközni kénytelenek az elszámolással. A helyzetből adódóan a rendszer egyszerre forráshiányos és pazarló. A szerkezeti átalakításokat ezért csak a finanszírozás növelésével együtt szabad véghezvinni. A 2015-ös költségvetésben a stadionépítésre tervezett 63 milliárd és a kiszolgáltatottságot növelő, értelmetlen közmunkaprogramra költött 270 milliárd forint bőven biztosítana fedezetet az egészségügy régóta halmozódó problémáinak megoldására.