A 21. század a digitális demokráciáé!
A 4K! szerint az állam dolga szolgálni az állampolgárait. Ezért a közigazgatás fejlesztésének kiemelt célja kell, hogy legyen, hogy az informatikai eszközök alkalmazásával az állam biztosítsa a hozzáférést a közösségi szolgáltatásokhoz és megkönnyítse az ügyintézést az emberek számára.
Javaslatunk szerint fejleszteni kell az Ügyfélkapu rendszerét, funkciói kiterjesztésével megkönnyíteni az elektronikus ügyintézést. Hosszú távon célunk, hogy megteremtsük a digitális népszavazás lehetőségét, ami egy közvetlen és olcsó mód arra, hogy a hétköznapi emberek beleszólhassanak az ország ügyeibe.
A Negyedik Köztársaság Párt a valódi egyablakos ügyintézés bevezetését szorgalmazza: az adatvédelmi szempontokat szem előtt tartva egyesíteni kell a szétszórt nyilvántartásokat. A megfelelő adatvédelmi és állampolgári jogok tiszteletben tartásával meg kell teremteni az átjárhatóságot a különböző állami hivatalok meglévő állampolgári adatnyilvántartásai között. Ennek segítségével előreléphetünk a valódi egyablakos ügyintézés felé, csökkentve egyúttal a korrupciós ügyintézés elterjedt gyakorlatát is. Javaslatunk szerint a megfelelő adatvédelem megteremtése érdekében maga az állampolgár biztosíthatna saját adataihoz ideiglenes hozzáférést: egyik állami szerv másik szerv adataihoz való hozzáférését az állampolgár akár egyszeri, konkrét cél megjelölésével is engedélyezheti, vagy időintervallumot, maximális adatlekérdezési számot jelölhetne meg az ügyintézés során.
A 4K! célja, hogy mindenkinek legyen hozzáférése az internethez. Az internet használatával szélesebb körben tájékozódhatnak az emberek, jobban átlátják az őket érintő döntéseket, ezáltal jobban ellenőrizhetik az állam működését. Ennek jegyében az állami intézményekben ingyenesen használható, nagy sávszélességű vezeték nélküli hálózatot alakítunk ki, aminek köszönhetően bárki csatlakozhat az internetre.
Álláspontunk szerint a papír alapú ügyintézés és adattárolás fenntartása mellett ahol lehet, a digitális ügyintézést kell előnyben részesíteni! A jelenlegi közigazgatás sajnos túlzott mértékben a támaszkodik a papír alapú dokumentumokra, ezzel lelassítja és megnehezíti az ügyintézést, és növeli a bürokráciát. Az ügyintézést ezért a lehető legtöbb helyen digitális alapra kell helyezni. Az adatvédelmi és nemzetbiztonsági szempontok ugyanakkor megkövetelik, hogy papír alapon is megőrizzük az adatokat.
A fent felvázolt lépések korszakalkotó változást jelentenek, és a súlytalan pazarló kormányzati levelezgetés helyett a valódi, kétirányú, szervezett formában zajló kommunikációt támogatják a döntéshozók és az emberek között.