Vitézy Dávidot fel kell menteni a 4-6-os villamos felújítás katasztrofális időzítése miatt!

2012. október 15.


A 4K! – Negyedik Köztársaság Mozgalom felszólítja Tarlós István főpolgármestert és a fővárosi Fidesz-frakciót, hogy a 4-6-os villamosvonal felújításának elhibázott időzítése és szakmaiatlan megszervezése miatt azonnali hatállyal mentse fel tisztségéből Vitézy Dávid vezérigazgatót, valamint a BKK teljes vezetőségét!


„A BKK vezérigazgatója és vezetősége ismételten, immár sokadik alkalommal bizonyította hozzá nem értését azzal, hogy egy napi több százezer fős utasforgalmat lebonyolító villamosvonal előre tervezett részleges felújítását nem az iskolaszünetben kezdte el” - mondta Mezei Dávid, a 4K! alelnöke.

„Az ilyen munkákat azért kell nyáron elvégezni, mert akkor nem csak a közúti forgalom kisebb, hanem könnyen lehet pótbuszokat beállítani, hiszen a nyári csökkentett járműsűrűség miatt vannak tartalék buszok. Októberben ebből viszont óriási káosz van, mert a hétköznapi menetrend miatt a BKV nem rendelkezik többletjárművel a 4-6-os villamos pótlására” – tette hozzá Mezei Dávid.

A villamosokat pótló csuklós buszokat más forgalmas vonalakról vették ki, helyükre pedig rövid, úgynevezett szóló buszokat állítottak, noha itt az utasok még a nagyobb csuklós buszokra sem férnek fel a csúcsforgalomban. A katasztrofális helyzetben így a fél fővárost megbénító dugókban rekedt autósokon túl azok az utasok is rosszul járnak, akik nem is a 4-6-os vonalán közlekednek.

Ezért a 4K! felszólítja a főpolgármestert és a fővárosi Fidesz frakciót, hogy Vitézy Dávid mentegetése helyett távolítsa el a BKK teljes vezetését a sokadik szakmai baki miatt!

Az utóbbi két évben elkövetett szakmai hibák, a teljesség igénye nélkül:

- Budaörsi úti buszsáv megnyitása P+R parkolók és javított közösségi közlekedés hiányában (iszonyatos dugók, az elővárosok és a peremkerületek fokozott környezeti terhelése)

- Éjszakai hálózat ismételt átalakítása (többletbevétel nincs, többletkiadás viszont van)

- Jegyellenőrök pótdíjazásra kötelezése (kisforgalmú viszonylatokon az ezer pótdíj nem reális, és mellette még etikátlan is)

- Szolgálati járatok megszüntetése (a dolgozóknak beígérték a kezdési időkorlátot, de az új menetrendek már nem foglalkoznak ezzel. Vajon ki fogja a járműveket vezetni, ha a sofőrök nem tudnak bemenni a munkahelyükre?)

- Busztender szakmaiatlan és irányított kiírása (a BKV-nak kellett volna 2 milliárd forintot fizetnie azért, hogy a másik szolgáltató megkapja a 150 busz üzemeltetését, ráadásul nem új, hanem használt járművekkel)

- A BKK-nál feltárt fővárosi vizsgálat pénzügyi-, és megbízási szabálytalanságokat állapított meg (üzemanyag kártyák, vacsoraszámlák, felesleges ügyvédi megbízások)

Egyetértesz? Támogasd a 4K!-t vagy csatlakozz hozzánk!